Gimnazija Dr. Ivana Kranjčeva Đurđevac

Zamisli 2022:

Školske vijesti
Izlet u Austriju i Italiju
Autor: Jasna Horvat Vlahović, 10. 5. 2017.

Napokon smo dočekali i to subotnje jutro, 01.04.2017. kad smo u 04:00 h autobusom krenuli na naše putovanje prema Austriji i Veneciji, praćeni budnim okom naših profesorica  Lelije Štauber i Silvije Domović, te prof. Domagoja Vlahovića.

U nastavku slijedi kratak osvrt na posjetu Grazu i Tvornici čokolade Zotter te posjetu Veneciji.

Prvo odredište bilo nam je „Tvornica čokolade Zotter“,  poznata po svojim slasnim čokoladnim delicijama. Iznenadio nas je njihov neobičan i pomalo provokativan Schokoladentheater, odnosno kino-sala u kojem smo gledali dokumentarac o uzgoju kakaovca u Latinskoj Americi te obiteljski posao i angažman obitelji Zotter. Nakon filma uslijedio je obilazak tvornice, pri čemu smo, baš kao pravi profesionalni kušači, dobili zanimljive keramičke  žlice, koje su nam poslužile za kušanje tekuće čokoladne mase. Kod većine nas oduševljenje su izazvale  čokoladne fontane  te male slasne delicije od najrazličitijih vrsta čokolade. Prolazili smo prostorijama kušajući čokoladu koju smo sami aparatom mogli nasjeckati na komadiće. Na kraju smo posjetili čokoladni bar u kojem smo sami mogli pripremiti vruću čokoladu željenog okusa, a pri izlasku nas je dočekao šarolik dućan s najrazličitijim slasticama i suvenirima vezanim uz čokoladu. Nakon posjeta čokoladne tvornice odlazimo u centar Graza razgledavajući  njegove znamenitosti poput glavnog trga zvanog Hauptplatz koji odiše otmjenošću i  starinom srednjeg vijeka, ali i prožetog duhom modernog vremena, s brojnim primamljivim izlozima i raskošnim trgovinama. Posjetili smo Gradsku vijećnicu koja je sagrađena u vrijeme naglog rasta grada, zatim Glokenspielplatz, katedralu koja je mješavina gotičkog i baroknog stila, izgrađena je u 15.st. u vrijeme cara Frederika III. , a na kraju smo posjetili Landhaus, prvu renesansnu građevina Graza. Nakon slobodnog vremena provedenog u šetnji ili pak uživajući na proljetnom suncu na terasi neke od brojnih gradskih kavana napuštamo ovaj krasan grad i krećemo prema našoj drugoj destinaciji, prema sunčanoj Veneciji.  U večernjim satima napokon stigosmo u hotelsko naselje Lido di Jesolo, gdje su nas dočekale udobne sobe i ukusna večera u  hotelu Trento.  Nakon večernje šetnje obalom te fešte na terasi susjednog restorana jedva smo dočekali da se ispružimo i uhvatimo manje ili više sna do sljedećeg jutra, kad smo nakon doručka i odjave iz  hotela  krenuli prema pristaništu Punta Sabbioni u 09:00h, odakle smo brodićem zvanim Vaporetto zaplovili prema  Veneciji. Nakon dolaska smo razgledavali grad te u pratnji stručnog vodiča vidjeli sljedeće zanimljivosti: RIVA DEGLI SCHIAVONI, MOST UZDISAJA, TRG SVETOG MARKA, DUŽDEVU PALAČU, BAZILIKU SVETOG MARKA, TORANJ SA SATOM, MOST RIALTO, TRŽNICU te CANAL GRANDE. Poslije razgledavanja grada slobodno vrijeme iskoristili smo za kušanje slavnog talijanskog gelata, kave i posjet mnogim kućama poznatih brendova. Naše putovanje završilo je kod pristaništa Punta Sabbioni s povratkom u pravcu Hrvatske te usputnim zaustavljanjima prema potrebi grupe. U Đurđevac smo stigli u kasnim večernjim satima, prepuni pozitivnih dojmova i novih iskustava, odlučni u želji da i sljedeće godine organiziramo slično putovanje.